۰۹۰۲۲۹۹۴۴۹۴ - ۰۹۱۷۰۹۱۷۱۹۶

آیا آماده هستید؟ آینده بسوی عملیات از راه دور می رود

مقالات - ۱۱ شهریور ,۱۴۰۱

آیا یک نفر می تواند تمام عملیات خاکی در محل کار را از یک مکان دور کنترل کند؟ اگرچه ممکن است این ایده دور از ذهن به نظر برسد، اما به واقعیت نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

آیا یک نفر می تواند تمام عملیات خاکی در محل کار را از یک مکان دور کنترل کند؟ اگرچه ممکن است این ایده دور از ذهن به نظر برسد، اما به واقعیت نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

جیسون آنتسبرگر (Jason Anetsberger) از کوماتسو، مدیر راه‌حل‌های مشتریان، گفت: «بازار این احتمال را در حال تکامل می‌بیند و در نقطه‌ای از مسیر به نتیجه می‌رسد. ماینینگ مدتی است که کامیون‌های مستقلی دارد که میلیاردها تن مواد را جابجا می‌کنند، که به ما نشان می‌دهد چه چیزی ممکن است.»

Anetsberger اضافه کرد که عملیات از راه دور، یا همان طور که اغلب از آن استفاده می شود، و خودمختاری در سایت های ساخت و ساز «دارایی هایی هستند که مشتریان همچنان به آن علاقه دارند، به ویژه با توجه به کمبود کارگران در صنعت ساخت و ساز. داشتن یک یا چند نفر که تعداد زیادی ماشین را از یک مکان خارج از سایت کنترل می کنند، پتانسیل کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی را دارد.

تا حدی، صنعت ساخت و ساز قبلاً از عملیات از راه دور استفاده می کرد. چندین تولید کننده تجهیزات کنترل از راه دور را ارائه می دهند که به اپراتورها اجازه می دهد ماشین ها را از خارج از کابین راه اندازی کنند. اینها معمولاً در مناطق بسیار حساس و/یا خطرناک - مانند پاکسازی مین‌های زمینی یا جابجایی خاک‌های آلوده - مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما باید اپراتورها در محل حضور داشته باشند، البته در فاصله ایمن.

برایس ساترلی، مدیر راه حل های ساخت و ساز هوشمند کوماتسو، گفت: «این مفهوم اکنون به سایت ساخت و ساز سنتی می آید. «تکامل این است که اپراتور را کاملاً خارج از محل و در فاصله‌ای دورتر حرکت دهیم و به جای اینکه بتوانند یک دستگاه را با کنترل از راه دور راه‌اندازی کنند، می‌توانند چندین دستگاه را کنترل کنند. با استفاده از راه دور، آن‌ها می‌توانند با یک بیل مکانیکی یک ترانشه حفر کنند، برای قرار دادن سنگ بستر به یک لودر چرخدار سوئیچ کنند، سپس یک غلتک را برای فشرده کردن آن اجرا کنند - همه از یک ایستگاه کاری از راه دور و خارج از عناصر.

عملیات از راه دور یا دورکاری را می توان در فاصله ای از دستگاه، چه در محل کار یا از یک مکان دور از محل انجام داد.


شبیه سازها به عنوان یک ابزار آماده سازی

در حال حاضر ابزارهایی وجود دارند که می توانند به آماده سازی اپراتورها برای عملیات از راه دور کمک کنند. شبیه سازهای آموزشی پیچیده از واقعیت مجازی استفاده می کنند تا ظاهر و احساس یک کار در محل کار را به اپراتورها و اپراتورهای بالقوه ارائه دهند.

جیم کالوین، رئیس و مدیر عامل شرکت Serious Labs، که راه حل های آموزش واقعیت مجازی را ارائه می دهد، گفت: «استفاده از شبیه سازی برای ارائه آموزش یکی از مؤثرترین روش های آموزشی است. "شبیه سازی یک محیط مجازی فراهم می کند که شرایط واقعی کار، از جمله فضاهای کاری، نویز پس زمینه و افکت ها را منعکس می کند."

کالوین خاطرنشان کرد که شبیه سازی ها همچنان در حال به دست آوردن محبوبیت در آموزش ساخت و ساز هستند. کولوین گفت: «امروزه روش‌هایی برای آموزش با استفاده از VR (واقعیت مجازی) و AR (واقعیت افزوده) وجود دارد که نسبت به روش‌های آموزشی سنتی جذاب‌تر، غوطه‌ورتر، جالب‌تر و مؤثرتر هستند. بعلاوه، می توان از آنها استفاده کرد... بدون اینکه واقعاً به آنها آسیب برساند.»

علاوه بر ایمنی، مزایای شبیه‌سازها شامل آموزش سریع‌تر، کاهش هزینه‌های مرتبط با سوخت و فرسودگی ماشین‌ها، و توانایی ارزیابی مهارت‌های اپراتور بالقوه قبل از سوار شدن به ماشین است.


در آینده چه چیزی در انتظار شماست؟

به شرکت کنندگان در MINExpo International® 2021 نگاهی اجمالی به آینده بالقوه دورکاری داده شد. از محل نمایشگاه در لاس وگاس، یک بیل معدنی - واقع در آریزونا کوماتسو در بیش از 400 مایل دورتر - از راه دور کار می کرد. هیچ اپراتور در کابین بیل مکانیکی یا در کابین کامیون کاملاً مستقل در حال بارگیری وجود نداشت، اما چندین دوربین و سنسور در اطراف دستگاه و سطل قرار داشتند و یک مانیتور 360 درجه با نمایشگر ماشین برای پشتیبانی از دید و آگاهی برای اپراتور از راه دور موقعیت وجود داشت. 


شرکت‌کنندگان در MINExpo International® 2021 در لاس‌وگاس می‌توانند اپراتور را ببینند که مواد را در یک کامیون حمل و نقل خودران از طریق عملیات از راه دور یک بیل معدن در میدان‌های آزمایشی آریزونا کوماتسو در فاصله بیش از 400 مایلی دورتر بار می‌کند.

ساترلی گفت: «تقویت آن تا محل ساخت و ساز در حال تحقیق و توسعه است. ماینینگ به صورت مستقل و از راه دور کمی آسان‌تر است زیرا معمولاً کامیون‌ها در یک مسیر ثابت حرکت می‌کنند و ماشین بارگیری برای مدت طولانی در یک موقعیت قرار می‌گیرد. تفاوت این است که سایت‌های ساخت‌وساز معمولاً روان‌تر و شلوغ‌تر هستند، با حرکت زیاد و ماشین‌ها اغلب در مناطق مختلف در طول روز هستند.

Anetsberger افزود: «اکثر ماشین‌ها امروزه یک یا چند دوربین دارند که به اپراتور کمک می‌کند پشت و اطراف خود را ببیند. "در کابین آنها می توانند کل سایت را ببینند و بدانند ماشینی که در حال کار هستند در ارتباط با دیگران کجاست. عملکرد از راه دور ممکن است شامل دوربین‌های بیشتری باشد تا اطمینان حاصل شود که این دید را دارند.» او نتیجه گرفت: "لجستیکی برای کار وجود دارد، اما در نهایت صنعت به آنجا خواهد رسید."


پروژه های مدیریت از راه دور ، در حال حاضر را ببینید

در حالی که صنعت ساخت‌وساز گام‌های اولیه را به سمت اتوماسیون کامل و راه‌اندازی ماشین‌ها برمی‌دارد، پروژه‌ها را می‌توان از راه دور مدیریت کرد. در گذشته، مدیران پروژه اغلب مجبور بودند از یک مکان به مکان دیگر رانندگی کنند، اما اکنون می‌توانند چندین سایت را از تریلر دفتر، وسیله نقلیه یا محل کار خود بررسی کنند.

تلفن‌های همراه و رایانه‌ها توانایی برقراری ارتباط سریع‌تر بین پرسنل اداری و میدانی را ایجاد می‌کنند و تلفن‌های هوشمند با برنامه‌های طراحی شده برای مدیریت کارت زمان، ردیابی بهره‌وری، مدیریت و برنامه‌ریزی محل کار و موارد دیگر، این کار را حتی آسان‌تر می‌کنند.

ساترلی گفت: «تعداد زیادی برنامه در دسترس هستند که به مدیران پروژه اجازه می‌دهند در حال حاضر سایت کار را در زمان واقعی یا تقریباً واقعی مشاهده کنند. با برنامه‌های دیجیتال و ماهواره‌ها، آنها می‌توانند مانیتور یک ماشین هوشمند را مشاهده کنند و دقیقاً محل قرارگیری آن در یک سایت و ارتباط آن با ارتفاعات نهایی را ببینند. این به مدیران پروژه اجازه می دهد تا بهره وری را از راه دور ببینند و تنظیمات را سریعتر انجام دهند. اگر مشکلی مانند تغییر در طرح ها وجود دارد، می توانند آن را از راه دور در دستگاه آپلود کنند. این می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند و بهره وری را افزایش دهد.»

ماشین های کنترل از راه دور چندین سال است که برای استفاده در مناطق بسیار حساس و خطرناک در دسترس هستند. برایس ساترلی، مدیر راه‌حل‌های ساخت و ساز هوشمند کوماتسو، اظهار داشت: «تحول این است که اپراتور را کاملاً خارج از محل و در فاصله‌ای بیشتر جابجا می‌کند و به جای اینکه بتواند یک دستگاه را با کنترل از راه دور راه‌اندازی کند، می‌تواند چندین دستگاه را کنترل کند. با استفاده از راه دور، آنها می‌توانند با یک بیل مکانیکی یک ترانشه حفر کنند، به یک چرخ‌لودر برای قرار دادن سنگ بستر تغییر دهند، سپس یک غلتک را برای فشرده کردن آن اجرا کنند - همه از یک ایستگاه کاری از راه دور و خارج از عناصر.»


شرکت ساختمانی هانزینگر، مستقر در بروکفیلد، ویس، از پل هوایی پهپاد برای نقشه‌برداری از محل یک پروژه ساختمانی بزرگ استفاده کرد و پیشرفت را در یک برنامه ردیابی کرد. از داده‌های پروازها برای تنظیم طرح‌های برش/پر کردن اصلی استفاده شد.

اندی رودنکرچ، مدیر ارشد پروژه، شرکت ساختمانی هونزینگر، گفت: "ما آنچه را که به عنوان درجه موجود می دیدیم با زیرساخت های برنامه ریزی شده مقایسه کردیم و متوجه شدیم که بیش از حد پر شدگی وجود دارد که در نظر گرفته نشده است که باید با هزینه های گزاف خارج از محل حمل شود." .

رودنکرچ ادامه داد: «با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از پروازهای پهپاد، ما توانستیم از تیم طراحی بخواهیم طرح درجه‌بندی را برای متعادل کردن سایت تنظیم کنند. «تکمیل این تنظیم با حذف دوباره کاری، در زمان و کار صرفه جویی کرد و در نهایت ما را در برنامه و بودجه نگه داشت. این برنامه یک ابزار عالی برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز ما در طول یک پروژه بود.

یکی دیگر از پیمانکاران مستقر در بروکفیلد در همان پروژه از یک برنامه از راه دور برای مشاهده و به روز رسانی طرح های سه بعدی دیجیتال استفاده کرد. CornerStone One LLC مسئول حفاری پایه های ساختمان و نصب تاسیسات سایت بود.

اسکات کریستمن گفت: «من می‌توانم از هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشم وارد سیستم شوم و ببینم در حال حاضر در ارتباط با ارتفاعات هدف کجا هستیم، و به‌روزرسانی‌ها را می‌توان در چند دقیقه انجام داد، برخلاف ساعت‌ها یا روزها - صرفه‌جویی زیادی در زمان خرابی». مدیر بخش کارهای خاکی CornerStone One. «این انعطاف‌پذیری و چابکی ما را افزایش می‌دهد، زیرا می‌توانیم وظایف را عوض کنیم یا به سرعت تغییرات را شروع کنیم، بدون اینکه منتظر باشیم تا نقشه‌بردار شخص ثالث آن را ارائه کند.»


ابزارهای مدیریت ناوگان شهرت پیدا می کنند

Pat Dorsey ، یک مدیر ناوگان با Taylor's Excavators Inc. در استانوود، واشینگتن، اخیراً شروع به استفاده از یک ابزار مدیریت ناوگان یکپارچه کرده است که به او امکان می دهد ساعات کار، مکان، تاریخچه خدمات و تعمیرات، سفارش قطعات، مشاهده مصرف سوخت را ردیابی کند. 

دورسی گفت: "بدون آن، من باید پنج نفر باشم." من می‌توانم به‌جای اجرای بین سایت‌های شغلی و بررسی هر دستگاه به‌صورت جداگانه یا حذف گزارش‌های هفتگی سرکارگر، از طریق رایانه رومیزی یا تبلت خود وارد برنامه شوم و فوراً ببینم مشکلی وجود دارد یا خیر و سریع‌تر آن را برطرف کنم. به‌جای اینکه مجبور باشم مجموعه‌ای از دفترچه‌های راهنما در اطراف داشته باشم، می‌توانم آنها را جستجو کنم و قطعات را مستقیماً از برنامه سفارش دهم.»

به گفته بریس باتلر، مدیر تجهیزات Morgan Asphalt Inc مستقر در سالت لیک سیتی، مدیریت ناوگان از راه دور بسیاری از حدس و گمان ها را حذف کرده است.

باتلر به یاد می آورد: «در گذشته، اتکای زیادی به افراد حاضر در این زمینه وجود داشت که ساعات کاری و تولیدشان را گزارش می کردند. "قابل درک است، آنها مشغول هستند و گاهی اوقات گزارش آن اطلاعات را از دست می دهند. اینکه بتوانم از راه دور آن اطلاعات را از دستگاه دریافت کنم، به من امکان می دهد در برنامه ریزی خدمات و رسیدگی به مشکلات احتمالی فعال تر باشم و به افراد حاضر در این زمینه اجازه می دهد روی کار تمرکز کنند. برای همه ما بهتر است.»


یک دروازه

به عقیده Anetsberger و Satterly، مدیریت عملی عملیات، دروازه ای برای بهره برداری از راه دور ماشین و در نهایت استقلال تجهیزات ساخت و ساز است.

ساترلی گفت: "مدیریت ماشین مجازی یا از راه دور گامی در جهت درست به سوی داشتن روزی سایت های شغلی کاملاً از راه دور یا مستقل است." درک نحوه استفاده از این اطلاعات و اعمال آن در عملیات تجهیزات و مدیریت کلی محل کار بسیار ارزشمند است. این می تواند یک عامل کلیدی در استقلال کامل و عملیات از راه دور باشد.



ارسال نظر


برای ثبت نظر باید اول وارد سایت شوید ورود