۰۹۰۲۲۹۹۴۴۹۴ - ۰۹۱۷۰۹۱۷۱۹۶

انتقال هیدرواستاتیک: ۶ مزیت لیفتراک و حمل مواد

مقالات - ۲۰ شهریور ,۱۴۰۱

لیفتراک ها طی بیش از ۱۰۰ سال پیشرفت در تفکر نوآورانه و جابجایی مواد تکامل یافته اند.

از اولین بالابر هیدرولیکی که در سال 1920 معرفی شد تا استانداردسازی پالت ها در دهه 1930 تا ماشین های پیشرفته و پیشرفته امروزی، لیفتراک ها قوی تر، قابل مانور و کارآمدتر از همیشه هستند.

از جمله پیشرفت های اخیر در لیفتراک ها، انتقال هیدرواستاتیک است. این نوعی گیربکس است که - اگرچه برای هر نوع وسیله نقلیه یا ماشینی مناسب نیست - برای وظایف معمولی لیفتراک، محیط و اپراتورهایی که بخشی از عملیات جابجایی مواد هستند، ایده آل است. و اگرچه این یک پیشرفت نسبتاً جدید در لیفتراک است، انتقال هیدرواستاتیک در ماشین‌های ساختمانی و معدنی بسیار بزرگ‌تر با کاربردهای مشابه چرخه بالا/بار سنگین، مانند لودرهای چرخدار، بولدوزرها و بیل‌های مکانیکی، سابقه ثابتی دارد.


انتقال هیدرواستاتیک چیست؟

وقتی به نحوه عملکرد گیربکس خودروی معمولی خود فکر می کنید، ممکن است روی دنده تمرکز کنید - خواه دستی یا اتوماتیک. با گیربکس هیدرواستاتیک، هیچ دنده ای برای تعویض وجود ندارد، به این معنی که کلاچ وجود ندارد. به این ترتیب، بیشتر شبیه یک گیربکس اتوماتیک است، اگرچه طراحی و عملکرد یک گیربکس هیدرواستاتیک بسیار متفاوت است.

بزرگترین تفاوت با گیربکس های معمولی، معرفی پمپ است که بر اساس یک مفهوم مهندسی اولیه استفاده از سیال تحت فشار برای تبدیل به انرژی مکانیکی است. با یک گیربکس هیدرواستاتیک، نیرو با فشار دادن و آزاد کردن سیال از طریق پمپ تولید و منتقل می شود - نه با تسمه محرک یا چرخ دنده. حرکت سیالات از طریق یک پمپ هیدرولیک قطار وسیله نقلیه را به حرکت در می آورد. به عبارت ساده، پمپ انرژی مکانیکی را به فشار تبدیل می کند. سپس موتور انرژی فشار را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

این طراحی گیربکس می‌تواند قدرت زیادی را به سرعت ارائه دهد - قابلیت‌های ایده‌آل برای وسایل نقلیه و ماشین‌هایی که در صنایع معدنی، ساخت‌وساز و جابجایی مواد نیاز به قدرت قابل توجهی دارند.

یک گیربکس هیدرواستاتیک همچنین نحوه رانندگی اپراتورها با یک وسیله نقلیه را تغییر می دهد که کنترل و دقت بیشتری را ارائه می دهد. به عنوان مثال، بدون کلاچ، اپراتور باید به روشی متفاوت - اما از بسیاری جهات سودمند - برای رانندگی و کار با وسیله نقلیه مانند لیفتراک عادت کند.

به عنوان مثال، پدال گاز جریان روغن را از طریق گیربکس کنترل می کند، بنابراین رها کردن آن به طور خودکار سرعت خودرو را کاهش می دهد و از پدال ترمز برای اینچ استفاده می شود. این یک روش ظریف اما شهودی برای رانندگی وسیله نقلیه است. اما، هنگامی که اپراتور به ماهیت منحصر به فرد نحوه عملکرد شتاب در یک انتقال هیدرواستاتیک با سرعت متغیر عادت کند، تجربه کلی بهتری خواهد بود. این تنها یکی از مزایایی است که اپراتورهای حمل و نقل مواد از آن قدردانی خواهند کرد.


سیستم های متعارف در مقابل هیدرواستاتیک
هیدرواستاتیک
مرسوم
تلفات قدرت در کل محدوده دور موتور حداقل است
افت انتقال در مبدل گشتاور و کلاچ ایجاد می شود
هیچ کلاچ و چرخ دنده ای برای برق روان تر و بدون وقفه استفاده نمی شود و امکان اتلاف گرما یا لغزش در اثر عملیات اینچ وجود ندارد.
از کلاچ و دنده استفاده می شود که می تواند باعث قطع برق شود
انرژی مکانیکی توسط سیال تحت فشار در یک پمپ متصل به موتور تولید می شود
نیروی مکانیکی از طریق احتراق موتور تولید می شود

بهترین گزینه برای وسایل نقلیه - مانند لیفتراک ها - که نیاز به نیروی بر حسب تقاضا و سرعت پایین دارند

ایده آل برای وسایل نقلیه ای که به سرعت بالاتر و ثابت نیاز دارند

قطعات متحرک کمتر نسبت به گیربکس های معمولی که ممکن است منجر به تعمیر و نگهداری و خرابی کمتر شود
بسیاری از قطعات متحرک که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و ممکن است فرسوده شوند
محصولات درایو هیدرواستاتیکی که از حسگر خودکار بار با پمپ جابجایی متغیر استفاده می کنند، تنها مقدار سیال هیدرولیک مورد نیاز برای انجام کار را تامین می کنند.
پمپ‌های دنده‌ای با جابجایی ثابت روغن بیشتری مصرف می‌کنند که منجر به بارگذاری بیشتر روی موتور و مصرف سوخت بیشتر می‌شود.
کنترل آسان و عملکرد بهبود یافته، به ویژه در سفرهای غیر خزشی، شروع در شیب، و موقعیت های برگشت
اپراتور را ملزم به انجام مانورهای سخت اینچ و جابجایی محموله و کار بارانداز می کند


شش مزیت جابجایی مواد انتقال هیدرواستاتیک در لیفتراک

اکنون که تفاوت‌های طراحی اساسی بین گیربکس‌های معمولی و هیدرواستاتیک را می‌دانید، اجازه دهید برخی از مزایای کلیدی را برای کاربردهای جابجایی مواد بررسی کنیم.

مصرف سوخت و آلایندگی کمتر: لیفتراک ها اغلب در یک مکان باریک کار می کنند و اغلب برای شتاب گرفتن و توقف سریع (تغییر بین حرکت رو به جلو و عقب) یا ترکیبی از عملیات جابجایی کانتینر و سفر مورد نیاز هستند. به طور خاص، هرچه میزان بار یا عملیات در سایت (به عنوان مثال، حمل و نقل زمینی، جابجایی کانتینر) بیشتر باشد، این شرایط کاری رایج تر می شود.

سهولت کار یک مزیت اساسی انتقال هیدرواستاتیک است.

به طور کلی، موتورهای لیفتراک با انتقال هیدرواستاتیک برای این عملیات توقف و حرکت بسیار کارآمد هستند. این راندمان فوق العاده را می توان بیشتر به موتور لیفتراک نسبت داد که با RPM کمتر کار می کند و با استفاده از مایع هیدرولیک قدرت را به چرخ ها می رساند. به دور موتور نیز نیازی نیست. بهتر از همه، از آنجایی که سرعت و قدرت به سیال تحت فشار بستگی دارد، یک موتور لیفتراک با گیربکس هیدرواستاتیک را می توان در کارآمدترین RPM خود رها کرد و هزینه سوخت را کاهش داد.

همچنین نحوه طراحی گیربکس هیدرواستاتیک می تواند بر مصرف سوخت تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، لیفتراک های کوماتسو از قابلیت سنجش بار در مرکز بسته استفاده می کنند که به طور خودکار بارگیری را با یک پمپ جابجایی متغیر که تنها مقدار مایع هیدرولیک مورد نیاز برای انجام کار را تامین می کند، حس می کند. این کار راندمان بسیار بیشتری نسبت به پمپ‌های دنده‌ای با جابجایی ثابت معمولی فراهم می‌کند و از قدرت موتور برای کاهش مصرف کلی سوخت استفاده می‌کند. با استفاده از این سیستم، اپراتور همچنین می تواند بار را با موتور در حال کار با سرعت های آهسته بلند کند و بازدهی را با نیاز کمتر به سوخت افزایش دهد.

انتشار کمتر: کاهش استفاده از سوخت کربن بدون نیاز به دور موتور، انتشار CO2 را کاهش می دهد، مزایای زیست محیطی را فراهم می کند و کیفیت هوا را در محیط های بسته جابجایی مواد داخلی بهبود می بخشد.

فناوری‌های دیگری را می‌توان با انتقال هیدرواستاتیک برای کاهش بیشتر گازهای گلخانه‌ای استفاده کرد، مانند موتور Tier Final 4 Komatsu FH100-160 - مورد استفاده در لیفتراک‌های سری FH - که از سیستم‌های کاتالیزوری و گردش مجدد گاز متعدد استفاده می‌کنند. این فناوری NOx را به بخار آب و گاز غیر سمی تجزیه می کند.

سهولت کار: کنترل‌های ساده (بدون کلاچ)، شتاب نرم، سرعت‌های متغیر و قدرت سریع درخواستی در فواصل زمانی کوتاه، همگی باعث بهبود تجربه اپراتور می‌شوند – زمانی که اپراتورها با روش منحصر به فرد انتقال هیدرواستاتیک سازگار شوند.

در اینجا تصویری از برخی از روش‌هایی که یک لیفتراک با گیربکس هیدرواستاتیک آسان‌تر کار می‌کند آورده شده است:

  • از آنجایی که کلاچ و دنده وجود ندارد، هیچ اختلالی در انتقال نیرو یا شتاب متزلزل در حین حرکات تدریجی وجود ندارد و تجربه یکپارچه‌تر و روان‌تر را ایجاد می‌کند.
  • اپراتورها می توانند کنترل سرعت بیشتری با سرعت های زیادی در جهت جلو و عقب داشته باشند
  • گیربکس های هیدرواستاتیک در مقایسه با گیربکس های دنده ای برای قدرت و شتاب سریع، درخواستی، زمان پاسخ کمتری دارند.
  • حرکات دقیق و گشتاور بالا در سرعت کم از ویژگی های انتقال هیدرواستاتیک است که به این لیفتراک ها قابلیت عملکرد استثنایی می دهد.
  • موتوری با گیربکس هیدرواستاتیک همچنین می‌تواند فرود از تپه یا درجه را با استفاده از سرعت و جهت به جای ترمز کنترل کند.
  • هنگام حرکت و توقف قبل از بارها و قفسه ها، اپراتورها می توانند به آرامی سرعت لیفتراک را با پدال گاز یا اهرم کنترل کنند و نیاز کمتری به عملیات اینچ داشته باشند و خستگی اپراتور را کاهش دهند.

سایش و پارگی کمتر: با گیربکس هیدرواستاتیک، قطعات متحرک کمتری وجود دارد. از آنجایی که لیفتراک با گیربکس هیدرواستاتیک کلاچ یا گیربکس ندارد، کمتر ممکن است اشتباه کند. اجزای کمتر به طور کلی نسبت به یک سیستم مکانیکی می‌تواند منجر به سرویس آسان‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر یک انتقال هیدرواستاتیک شود. این می تواند در هزینه های عملیات جابجایی مواد در تعمیرات بعدی صرفه جویی کند.

همچنین، عملاً هیچ سایشی در اجزای درایو و ترمز وجود ندارد، به این معنی که زمان کار بیشتر و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در مقایسه با سیستم های مبدل گشتاور سنتی - حتی در سخت ترین برنامه ها.

ترمز استثنایی: کارهای جابجایی مواد با قابلیت های ترمز پیشرفته لیفتراک با گیربکس هیدرواستاتیک آسان تر و کارآمدتر می شود. ترمزهای دیسکی روغن با این لیفتراک ها پس از رها شدن پدال گاز به طور خودکار درگیر می شوند. این قابلیت به ترمزگیری نرم تر و کاهش سایش کلی دستگاه منجر می شود.

هزینه های عملیاتی کمتر: با در نظر گرفتن تمام مزایای لیفتراک با انتقال هیدرواستاتیک، کاهش هزینه های عملیاتی یک مزیت ارزشمند است. به عنوان مثال، یک لیفتراک بسیار کارآمد با پمپ هیدرولیک انتقال هیدرواستاتیک کنترل شده الکترونیکی و سیستم موتور، کنترل اپراتور را افزایش می دهد، تلفات انتقال نیرو را به حداقل می رساند، به مصرف متوسط سوخت کمک می کند و اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد - همه عواملی که می توانند هزینه های عملیاتی را کاهش دهند.


فشار روشن (با انتقال هیدرواستاتیک)

عملیات جابجایی مواد برای افزایش کارایی، افزایش بهره وری و کاهش هزینه کل مالکیت تحت فشار ثابتی قرار دارند. خوشبختانه، انتقال هیدرواستاتیک از نوع متفاوتی از فشار برای تولید مزایای عملکردی استفاده می کند که مدیران حمل و نقل مواد می توانند برای دستیابی به اهداف عملیاتی خود از آن استفاده کنند.




ارسال نظر


برای ثبت نظر باید اول وارد سایت شوید ورود