۰۹۰۲۲۹۹۴۴۹۴ - ۰۹۱۷۰۹۱۷۱۹۶

نکاتی برای کاهش هزینه های سوخت حتی زمانی که قیمت ها بالا هستند

مقالات - ۱۴ مرداد ,۱۴۰۱

خبر بد: هزینه سوخت در سراسر کشور به بالاترین حد خود رسیده است و صنعت ساختمان تاثیر آن را احساس می کند.

خبر بد: هزینه سوخت در سراسر کشور به بالاترین حد خود رسیده است و صنعت ساختمان تاثیر آن را احساس می کند.میانگین قیمت گازوئیل در اکثر ایالت ها بیش از 5 دلار در هر گالن است، که تقریباً دو برابر سال گذشته بود و می تواند به افزایش خود ادامه دهد. سوخت برای اکثر شرکت‌های ساختمانی هزینه‌های عمده‌ای است – و زمانی که هزینه آن بالا می‌رود، تهدیدی برای شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

در حالی که نمی‌توانیم هزینه را در پمپ کنترل کنیم، خبر خوب این است که هنوز راه‌هایی برای شرکت‌های ساختمانی وجود دارد که مصرف سوخت خود را کاهش دهند و هزینه‌ها را کاهش دهند.

بند قیمت سوخت به قرارداد

در برخی موارد، می توانید از طریق قراردادها و توافقات به پرداخت هزینه ها کمک کنید. مذاکره در مورد بند اضافی که به شما امکان می دهد در صورت رسیدن هزینه های سوخت به سطح معینی، قیمت ها را افزایش دهید. همچنین ممکن است یک معامله ساده با یک مشتری داشته باشید که به شما توانایی انجام همان کار را می دهد. اگر قبل از افزایش قیمت ها قراردادی امضا کرده اید و هزینه های اضافی سوخت ندارید، می توانید آنها را اضافه کنید، اما به احتمال زیاد مجبور خواهید بود به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های مالکیت و عملیاتی خود باشید و قیمت بالاتر را جبران کنید.


زمان بیکاری خود را کاهش دهید

اگر برای مدت طولانی و غیرمولد بیکار هستید، سوخت را هدر می دهید.

مطالعه‌ای که حدود 10 سال پیش توسط گروه راه‌حل‌های تجاری کوماتسو (BSG)، بخشی از راه‌حل‌های پشتیبانی دیجیتال آن انجام شد، نشان داد که میانگین زمان بیکاری تقریباً 40٪ است. این گروه از داده های تله ماتیک برای ردیابی تجهیزات استفاده کرد. داده های اخیر نشان می دهد که برای اکثر ماشین ها، این تعداد نسبتا بالا باقی می ماند.

در شرایط خاصی مانند گرم کردن و خنک کردن دستگاه، خاموش کردن دستگاه ضروری است. همچنین زمانی که شما در فعالیت هایی با تولید بالا که شامل حرکت تقریباً ثابت هستند، مانند بارگیری کامیون ها با بیل مکانیکی و شارژ سنگ شکن ها با لودر، که راه اندازی مجدد بر بهره وری تأثیر منفی می گذارد، می تواند توجیه شود.

”مت بینلیچ، مدیر راه حل های پشتیبانی دیجیتال، کوماتسو اظهار داشت: خاموش کردن دستگاه در زمان استراحت ناهار یا زمانی که بلوک های زمانی قابل توجهی وجود دارد که قرار نیست از آن استفاده شود، برای نتیجه شما بهتر است. کاهش زمان بیکاری یک راه آسان و موثر برای کاهش هزینه سوخت است.“

زمان بیکاری بیش از حد باعث هدر رفتن سوخت می شود و کاهش آن می تواند یکی از بزرگترین صرفه جویی در هزینه شما باشد. استفاده از Auto Idle Shutdown، یکی از ویژگی های موجود در اکثر ماشین های Komatsu Tier 4 Final، راهی آسان برای کاهش زمان بیکاری در دوره های غیرمولد است. راهنمای عملیات و تعمیر و نگهداری ماشین‌های شما می‌تواند نحوه تنظیم آن را به شما نشان دهد و فروشنده محلی شما نیز می‌تواند کمک کند.

Telematics به مدیران ناوگان این امکان را می دهد که به راحتی زمان بیکاری را توسط دستگاه برای کل مجموعه تجهیزات خود ردیابی کنند. در صورت مشاهده بیکاری بیش از حد، می توانند آن را با اپراتورها و سایر پرسنل در محل برطرف کنند.

به گفته بینلیچ ، استفاده از Auto Idle Shutdown، ویژگی موجود در اکثر ماشین‌های Tier 4 Final، راهی آسان برای کاهش زمان بی‌کاری در دوره‌های غیرمولد است. دستورالعمل‌های عملیات و تعمیر و نگهداری ماشین‌های شما می‌تواند نحوه تنظیم آن را به شما نشان دهد - حداقل پنج دقیقه قبل از شروع خاموش شدن در بیشتر موارد است - و فروشنده محلی شما نیز می‌تواند کمک کند.

بینلیچ گفت: "گاهی اوقات، حتی متوجه نمی‌شوید که چه مدت بیکار بوده‌اید." «تنظیم خاموش شدن خودکار بیکار به شما این امکان را می دهد که دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که پس از مدت زمان مشخصی بیکار به طور خودکار خاموش شود. اگر قبلاً از آن استفاده نمی کنید، باید این عملکرد ارزشمند را برای صرفه جویی در مصرف سوخت روشن کنید.

بینلیچ و تیمش چندین سال پیش ابزاری را ایجاد کردند تا به کاربران تجهیزات کمک کند تا میزان سوختی که یک ماشین در یک دوره زمانی معین مصرف می‌کند را پیش‌بینی کنند و به تخمین‌های آگاهانه‌تر در هنگام بودجه‌بندی، ارائه پیشنهادات یا خرید ماشین جدید کمک کنند.

بینلیچ توضیح داد: «به طور معمول، صاحبان تجهیزات مصرف سوخت سالانه را با دسته‌بندی انواع کارهایی که دستگاه انجام می‌دهد به سه دسته سبک، متوسط ​​یا سنگین پیش‌بینی می‌کنند. "اینها اصطلاحات کاملاً ذهنی هستند و حدس زدن اشتباه می تواند پرهزینه باشد. ما می‌خواهیم پیش‌بینی دقیق‌تری به مالکان بدهیم.»

برای انجام این کار، BSG نموداری را بر اساس رابطه سوختن سوخت و زمان بیکاری تهیه کرد. با استفاده از سیستم تله‌ماتیک کوماتسو، این تیم می‌تواند ماشین‌های مدل مشابه را برای تعیین دقیق‌تر میانگین مصرف سوخت مقایسه کند.

ما از نسبت بیکاری استفاده می کنیم زیرا بزرگترین محرک مصرف سوخت است و داده های قابل اندازه گیری است که می توانیم از Komtrax بدست آوریم. بینلیچ خاطرنشان کرد: این واضح ترین ایده را در مورد نحوه استفاده از یک ماشین به ما می دهد. «یک ماشین با کاربرد سنگین کمتر از یک ماشین سبک کار می کند. این به ما این امکان را می دهد که کار سبک، متوسط ​​و سنگین را برای صاحب تجهیزات بهتر تعریف کنیم.»

با استفاده از نموداری با زمان بیکاری و سوختن سوخت، BSG از Komtrax برای نمایش اطلاعات از ماشین های مشابه بر روی نمودار پراکندگی استفاده می کند.

این به ما کمک می‌کند بهترین خطی را که همه سناریوهای ممکن را پوشش می‌دهد تعیین کنیم. اگر میانگین نرخ بیکاری برای یک مدل خاص 40٪ باشد و شرکتی بداند که زمان بیکاری آن نزدیک به 30٪ خواهد بود، می تواند استفاده از ماشین خود را به عنوان سنگین طبقه بندی کند. سپس شرکت می‌تواند از نمودار استفاده کند تا مشخص کند که در یک محیط پرمصرف برای آن ماشین، چند گالن در ساعت باید بسوزاند.

این اطلاعات می تواند به مشتریان کمک کند تا هنگام خرید تجهیزات تصمیمات واضح تر و آگاهانه تری بگیرند و همچنین به تنظیم بودجه عملیاتی و محاسبه پیشنهادات کمک کند.

بینلیچ گفت: «با این رویکرد، این واقع بینانه است که بودجه سوخت سالانه یک مشتری برای یک دستگاه ممکن است چند هزار دلار در سال در هر جهت در مقایسه با استفاده از میانگین‌های ملی تغییر کند. به این فکر کنید که چگونه در کل ناوگان جمع می شود.


به پیشنهادات راهنمای ECO توجه کنید

راهنمای ECO، که اطلاعاتی را در مورد عملیات صرفه جویی در انرژی که مصرف سوخت را کاهش می دهد به اپراتورها ارائه می دهد، یکی از ویژگی های بیشتر ماشین ها در 10 سال گذشته است.

راهنمای ECO کوماتسو در شرایط زیر پیام‌ها را روی مانیتور نمایش می‌دهد:

  • راهنمای توقف در دور آرام - اگر هیچ عملیاتی برای بیش از پنج دقیقه انجام نشود و موتور در دور آرام باشد.
  • بازدارندگی امداد هیدرولیک - اگر روغن هیدرولیک در حین کار بیش از 10 ثانیه خالی بماند.
  • جلوگیری از اضافه بار - اگر دستگاه در حین کار بیش از حد بارگذاری شده باشد.
  • توصیه تعویض خودکار - در بولدوزرها، اگر عملیات در حالت تعویض دستی برای بیش از 60 دقیقه بدون کارکردن چاک دهنده ادامه یابد. مصرف سوخت را می توان با انتخاب حالت تعویض خودکار برای انتخاب سرعت های بهینه دنده، در حین عملیات چرت زدن معمولی کاهش داد.


سالوادور داوالوس، مدیر Komtrax، کوماتسو، گفت: «راهنمای ECO برای به حداکثر رساندن مصرف سوخت عالی است. این به اپراتورها بازخورد فوری در مورد اینکه چگونه می توانند کارآمدتر عمل کنند، می دهد. اگر به دلایلی آن ویژگی غیرفعال شد، روشن کردن مجدد آن بسیار ساده است و می‌توان آن را در چند مرحله با استفاده از پنل مانیتور دستگاه انجام داد.

اگر راهنمای ECO در حال حاضر روشن نیست، این مراحل را دنبال کنید:

منوی Energy Savings Guidance (برگه برگه) را انتخاب کنید، سپس تنظیمات را انتخاب کنید. یک منوی تنظیمات نمایش داده می شود.

برای نمایشگر ECO Gauge و ECO Guidance Display ON را انتخاب کنید. این باعث فعال شدن آنها می شود و پیام های راهنمایی در حین کار بر روی مانیتور نمایش داده می شود.

داده های راهنمای ECO در ماشین های کوماتسو از طریق Komtrax منتقل می شود و از طریق My Komatsu در دسترس است. گزارش عملیات صرفه جویی انرژی می تواند برای مدیران ناوگان، اپراتورها و سایرین ایجاد شود تا بررسی شود.


موثرترین حالت را انتخاب کنید

راهنمای ECO همچنین ممکن است به جای حالت Power (P) در حالت اقتصادی (E) کار کنید.

بینلیچ گفت: «در بیشتر موارد، حالت Power غیر ضروری است. به عنوان مثال، یک لودر چرخ در یک معدن واقعاً در حالت P در مقایسه با E تولید بهتری ندارد و E بازده سوخت بهتری را ارائه می دهد، بنابراین بهترین انتخاب است. تنها زمانی که P واقعاً یک مزیت است، در برنامه هایی است که لودر باید از سطح شیب دار 10٪ با سطل پر بالا برود. اکثر لودرها روی زمین نسبتاً مسطح کار می‌کنند و نه در یک برنامه بار و حمل که با یک سطل در سربالایی در مسافت طولانی حرکت می‌کنند.

بینلیچ افزود که بیل مکانیکی و بولدوزر هم برای حفاری و جابجایی خاک های فشرده طبیعی و هم برای کاربردهای سبک تر مانند درجه نهایی و مواد پخش استفاده می شود. در بیشتر موارد، حالت E کار را بدون سوختن غیرضروری انجام می دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که حالت P هرگز نباید استفاده شود.

بینلیچ گفت: "اگر ماده سخت است، مانند خاک رس سنگین، و به قدرت بیشتری برای حرکت نیاز دارد، باید از حالت P استفاده شود." در این موارد، استفاده از حالت E زمان بیشتری برای رسیدن به ارتفاع هدف نیاز دارد، که مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.


اندازه مناسب و تطبیق تجهیزات برای کار

بزرگتر همیشه بهتر نیست و استفاده از یک ماشین بزرگ برای کاری که ماشین کوچکتر می تواند به طور موثر انجام دهد، مصرف سوخت و هزینه های عملیاتی کلی را افزایش می دهد. مدیران ناوگان باید چندین فاکتور را در هنگام استفاده از تجهیزات در نظر بگیرند، از جمله انتخاب اندازه مناسب برای کار.

کورت مونچینی، مدیر ارشد محصول کوماتسو گفت: «داده‌ها نشان می‌دهد که مردم اغلب ماشین‌هایی دارند که خیلی بزرگ هستند و از آنها استفاده می‌کنند. ماشین‌های بزرگ نه تنها هزینه‌های اولیه بیشتری دارند، بلکه هزینه‌های عملیاتی و نگهداری بالاتری دارند، هزینه حمل و نقل آن‌ها بیشتر است، سوخت بیشتری مصرف می‌کنند و سریع‌تر مستهلک می‌شوند. ماشین‌های کوچک‌تر نرخ بهره‌برداری بالاتری دارند، زیرا می‌توان از آن‌ها در کارهای بیشتری استفاده کرد، حمل و نقل آنها بسیار آسان‌تر است، و مقادیر باقیمانده آنها قابل پیش‌بینی‌تر و بالقوه بالاتر است.

مونچینی می گوید که پیمانکاران اغلب ماشین های بزرگ را به دلیل کمبود اطلاعات انتخاب می کنند. آنها معتقدند که با خرید تجهیزات بزرگتر از خود محافظت می کنند، با این فکر که می توانند مشاغل بیشتری را اداره کنند. استفاده از دستگاهی با اندازه نامناسب در شرکت‌های جدید یا در حال رشد نیز رایج است، زیرا آنها اغلب با ماشین‌هایی کار می‌کنند که از قبل دارند – که معمولاً قدیمی‌تر هستند – برای صرفه‌جویی در هزینه. این استراتژی ممکن است در کوتاه مدت کارساز باشد، اما در بلندمدت می تواند هزینه بیشتری را برای شرکت ها به همراه داشته باشد. معمولاً ماشین‌های قدیمی‌تر را می‌توان با مدل‌های جدیدتر و کمی کوچک‌تر جایگزین کرد که فناوری طراحی، کارایی سوخت و عملکرد بهتری دارند.

همچنین مهم است که اندازه پیوست ها را به درستی در نظر بگیرید. سطل های بیل مکانیکی یک نمونه بارز هستند. بسیاری از پیمانکاران معتقدند همیشه با سطل  بزرگتر بهتر است. با این حال، در پایان روز، توده خاک حفاری یا بارگیری شده اغلب با یک سطل کوچکتر با اندازه مناسب یکسان است. سطل‌های بزرگ‌تر زمان چرخه را افزایش می‌دهند، ماشین را سخت‌تر کار می‌کنند، زمان بیشتری را روی کمک هیدرولیک می‌گذرانند و در نهایت سوخت بیشتری می‌سوزانند.

مونچینی می‌گوید: «من فکر می‌کنم مردم از مزایای اندازه‌گیری صحیح ماشین‌ها شگفت‌زده خواهند شد. «فقط به این دلیل که یک بیل مکانیکی کوماتسو PC360 می تواند همان کارهای PC210 را انجام دهد، به این معنی نیست که باید. PC360 برای کارهای کوچکتر به اندازه کافی مفید نیست. استفاده از دستگاه با اندازه مناسب نه تنها از نظر تجهیزات مقرون به صرفه تر است، بلکه حمل و نقل آن آسان تر است، در زمان صرفه جویی می کند و تلاش های تلف شده را حذف می کند - که باعث کاهش هزینه ها از جمله مصرف سوخت می شود.


بیل مکانیکی کوماتسو PC360.


تیم راه‌حل‌های پشتیبانی دیجیتال کوماتسو مطالعات متعددی را با پیمانکاران، معادن معدن و سایر عملیات‌ها انجام داده است تا راه‌هایی را که می‌توانند بهره‌وری و کارایی را به حداکثر برسانند، تعیین کنند. به عنوان مثال، این گروه سایت مشتری تامین مواد را ارزیابی کرد - به نحوه بارگیری، فاصله حمل و نقل، تن محصول مورد نیاز کارخانه در ساعت و موارد دیگر نگاه کرد. این تیم تشخیص داد که تجهیزات کوچکتر هنگام پیش‌بینی هزینه‌های عملیاتی که شامل سوخت، پرداخت اپراتور، تعمیر و نگهداری و موارد دیگر می‌شود، بهترین هستند. مشتریان به این توصیه توجه کردند و تصمیم گرفت که برای خرید لودر چرخ دوم WA380 در پول کافی صرفه جویی کند.


یک ماشین هیبریدی را در نظر بگیرید

یکی دیگر از مواردی که با افزایش قیمت سوخت باید در نظر گرفت، خرید یا اجاره بیل مکانیکی هیبریدی مانند بیل مکانیکی هیبریدی کوماتسو HB365LC-3 است. این بیل مکانیکی هیبریدی با درایو نوسان الکتریکی از یک خازن برای ذخیره انرژی در هنگام ترمز چرخشی و تخلیه برق در هنگام شروع چرخه چرخش استفاده می کند. این، همراه با دور آرام موتور بسیار کم، می تواند مصرف سوخت را تا 25 درصد کاهش دهد. ماشین همچنین سریع‌تر چرخش می‌کند و بازدهی بیشتری دارد، زیرا سیستم هیدرولیک نیازی به اشتراک روغن با درایو چرخش ندارد، بنابراین می‌تواند 100٪ جریان موجود را به بوم، بازو و سطل اختصاص دهد.


بیل مکانیکی هیبریدی کوماتسو HB365LC-3.


از تکنولوژی استفاده کنید

درجه بندی مبتنی بر GPS به افزایش بهره وری و کاهش هزینه های هر یارد برای جابجایی مواد کمک می کند. در 20 سال گذشته، فناوری جی‌پی‌اس با کنترل دستگاه یکپارچه که هزینه‌های مربوط به جایگزینی کابل‌ها، دکل‌ها و ماهواره‌های اضافی را کاهش می‌دهد، به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

بسیاری از ماشین‌های امروزی با کنترل گرید GPS یکپارچه همچنین دارای فناوری‌های اضافی مانند منطق کنترل Dozing Proactive Komatsu هستند که به اپراتورها کمک می‌کند حتی سریع‌تر و با هزینه‌های پایین‌تر از جمله کاهش مصرف سوخت به درجه‌بندی برسند. یک مزیت اضافه این است که فناوری به اپراتورهای جدید کمک می کند تا در جابجایی خاک سریعتر از قبل مهارت پیدا کنند.

بایرون اومدال، مالک شرکت Omdahl Excavation & Utilities را به همراه همسرش Bev در منهتن، Mont. اداره می کند و یک بولدوزر Komatsu D71EXi-24 را اداره می کند. بولدوزرهای iMC (کنترل هوشمند ماشین) منحنی یادگیری را کوتاه می‌کنند زیرا کنترل خودکار  می‌داند که بار مناسب را روی درجه تیغه قرار می‌دهد. ما شاهد افزایش بهره وری خود در جاده ها، حوضچه ها و انواع دیگر مشاغل بوده ایم. این بسیار دقیق است و ما کارها را سریع‌تر به پایان می‌رسانیم.»

ماشین‌های هوشمند با GPS یکپارچه یکی از اجزای یک تصویر تکنولوژیکی بزرگ‌تر هستند که آینده صنعت ساختمان را شکل می‌دهند. راه‌حل‌هایی که انتقال فایل از راه دور را برای به‌روزرسانی طرح‌ها، پیگیری بهره‌وری خارج از سایت و سایت‌های نظرسنجی فراهم می‌کنند نیز در دسترس هستند.

برایس ساترلی، مدیر راه حل‌های ساخت و ساز هوشمند کوماتسو، گفت: انتقال اطلاعات جدید در اسرع وقت بسیار مهم است. «تکنولوژی در حال انجام آن است. راه حل هایی مانند کنترل از راه دور ساخت و ساز هوشمند ما مثال خوبی است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های طراحی را به ماشین‌های موجود در میدان ارسال کنند و از راه دور از اپراتورها بدون سفر به محل کار پشتیبانی کنند، زمان‌های پرهزینه را کاهش می‌دهد و هزینه‌های سوخت مرتبط با انجام این سفرها را کاهش می‌دهد.

اجرای این نکات نسبتاً آسان است، مصرف سوخت را کاهش می دهد و سودآوری را افزایش می دهد. 

ارسال نظر


برای ثبت نظر باید اول وارد سایت شوید ورود