۰۹۰۲۲۹۹۴۴۹۴ - ۰۹۱۷۰۹۱۷۱۹۶

ابزارهای فناوری آموزش را ایمن تر می کند

مقالات - ۰۵ مهر ,۱۴۰۱

آموزش عملی می تواند راهی عالی برای یادگیری یک مهارت جدید باشد.

با این حال، این می تواند یک خطر ایمنی نیز باشد که کارگران در زمانی که تجربه کمی دارند یا هیچ تجربه ای ندارند، کارهای جدید یاد بگیرند.

برای محدود کردن این خطرات، پیمانکاران بیشتر و بیشتر به فناوری روی می آورند. آموزش آنلاین، شبیه سازها، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و سایر روش های نوآورانه به کارمندان جدید اجازه می دهد تا آموزش های مورد نیاز خود را در یک محیط امن دریافت کنند.

بیل چیملی، مدیر آموزش و انتشارات، کوماتسو، منطقه آمریکای شمالی، گفت: "آسیب های محل کار پرهزینه است و قرار دادن افراد غیر ماهر در موقعیت هایی که با آنها ناآشنا هستند، خطر را افزایش می دهد." «استفاده از فناوری امروزی برای ایجاد پایگاه دانش و مهارت‌ها از طریق یادگیری مبتنی بر اینترنت و محیط‌های شبیه‌سازی شده سایت شغلی بسیار منطقی است.»


آموزش آنلاین، کامپیوتر


دانشگاه‌ها چندین سال پیش دوره‌ها و مدرک‌های یادگیری آنلاین را توسعه دادند و به دانشجویان این امکان را می‌دادند که کلاس‌ها را با سرعت خود یا در یک بازه زمانی مشخص شرکت کنند. این باعث کاهش هزینه های مرتبط با سفر و حضور در دانشگاه شد. طی دو سال گذشته، همه‌گیری کووید-19 تعداد افرادی را که به آموزش مبتنی بر فناوری روی می‌آورند به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

آنانت آگاروال، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم آموزش آنلاین edX، در مقاله ای برای CNBC گفت: «رشد بسیار خیره کننده بوده است. ما شاهد افزایش 15 برابری، نه 15 درصدی، افزایش 15 برابری تعداد یادگیرندگان جدید ثبت‌شده در edX در طول ماه آوریل 2020 بودیم. و در واقع، از سال تا نوامبر 2020، در مقایسه با سال تا نوامبر 2019 ، تعداد ثبت نام های جدید در edX 161٪ افزایش یافت.

چیملی گفت که قبل از همه‌گیری، پیمانکاران از قبل به دنبال محتوای دیجیتال و آنلاین بیشتری بودند، زیرا آنها ارزش آموزش کارگران را بدون هزینه‌های مربوط به فرستادن آنها به کلاس‌های دور از محل کار می‌دانستند.

Chimley گفت: "یک مزیت واقعی ماژول های آنلاین و مبتنی بر رایانه این است که می توان آنها را عملاً در هر زمان و از هر مکان انجام داد." «تولیدکنندگان از این روش‌ها برای کمک به تکنسین‌های توزیع‌کننده‌های خود برای ساختن و پیشرفت مهارت‌های خود قبل از اینکه ماشینی را لمس کنند، استفاده کرده‌اند. این می‌تواند برای مناطقی مانند سیستم‌های الکتریکی مفید باشد، به طوری که آنها نحوه عملکرد آن‌ها را درک کنند و خطر شوک را کاهش دهند.»

چیملی افزود: «پیمانکاران راه‌هایی را می‌خواهند که کارگرانشان در مورد فعالیت‌هایشان آموزش‌های مشابهی ببینند، خواه مکانیک، اپراتور، مدیر ناوگان یا هرکس دیگری در سازمانشان که تمایل به یادگیری دارد.»


آکادمی کوماتسو

برای کمک به کاربران برای دستیابی به یادگیری مبتنی بر فناوری که به دنبال آن هستند، کوماتسو اخیراً آکادمی Komatsu را راه اندازی کرده است، برنامه ای که برای ارتباط نیازهای زبان آموزان با محتوای آموزشی طراحی شده برای مصرف دیجیتال طراحی شده است.

چیملی توضیح داد: "ما در حال ساختن یک پلت فرم آنلاین هستیم که در آن کاربران می توانند به طیف گسترده ای از محتوای موجود در هر زمان دسترسی داشته باشند." بیایید فرض کنیم که شما دیر بیدار شده اید و می خواهید در مورد سیستم های هیدرولیک بیاموزید. بدیهی است که زمان برنامه ریزی نشده ای است و مربیان ما در دسترس نیستند، اما آکادمی کوماتسو در دسترس است. می‌توانید وارد شوید، ماژول یا دوره‌ای را که می‌خواهید شرکت کنید، پرداخت کنید و شروع کنید.

او افزود: «در نهایت، ممکن است فرصت‌هایی را برای اپراتورها ببینیم تا زمانی که در کابین در یک محیط غیر عملیاتی هستند، یاد بگیرند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند به ویدیویی در مورد چگونگی جابجایی مؤثرتر خاک و تماشای آن بر روی مانیتور دسترسی داشته باشند.»

چیملی گفت که علاوه بر دوره های آموزشی استاندارد از کارشناسان کوماتسو، محتوا شامل ویدئوهای اطلاعاتی و نحوه انجام خواهد بود. کاربران می‌توانند بازخورد بگذارند، ایده‌های محتوا را ارائه دهند و برای بهبود یا راه‌های دیگری برای نزدیک شدن به یک موضوع پیشنهاد دهند.

چیملی تاکید کرد: "ساختن یک جامعه یادگیری یکی از اهداف اصلی ما است." «به دانشی که در صنعت ساختمان وجود دارد فکر کنید. ممکن است کسی ایده ای را مطرح کند که هیچ کس قبلاً به آن فکر نکرده بود. که جرقه بحثی را برمی انگیزد و به راهی بهتر و ایمن تر برای انجام کاری منجر می شود.»


پوشیدنی ها

دستگاه‌های پوشیدنی همچنان برجستگی پیدا می‌کنند، از جمله دستگاه‌های دارای RFID (شناسایی فرکانس رادیویی). آنها بیشتر برای نظارت بر محل نگهداری کارمندان و ارسال هشدار در صورت ورود به یک منطقه محدود یا خطرناک یا تصادف استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند برای پیگیری ساعات کار استفاده شوند.

فناوری پوشیدنی می تواند در بسیاری از جنبه های آموزش شرکتی کمک کند.


مقاله‌ای در مورد صنعت آموزش الکترونیکی برخی از راه‌های استفاده از فناوری پوشیدنی را در آموزش شرکت‌ها برجسته می‌کند، از جمله شبیه‌سازی وظایف همهجانبه، آموزش عمیق دانش محصول، دسترسی فوری به دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها، استفاده کارآمد از منابع شرکت، منابع پشتیبانی بی‌درنگ و یکپارچه. همکاری در محل کار

این مقاله خاطرنشان می کند که "یادگیری لحظه ای نیاز در تنظیمات شرکت بسیار مهم است" زیرا "عملکرد را افزایش می دهد، رضایت کارکنان را بهبود می بخشد و نرخ حفظ را افزایش می دهد." این مقاله در ادامه خاطرنشان می‌کند که فناوری پوشیدنی می‌تواند به عنوان یک ابزار آموزشی شرکتی ارزشمند باشد. «در حالی که ساعت‌های هوشمند و عینک‌های هوشمند مانند Apple Watch و Google Glass به دلیل قابلیت ردیابی تناسب اندام و ویژگی دستیار شخصی معروف هستند، می‌توان از آنها نیز استفاده کرد. برای ایجاد تجربیات آموزشی تعاملی."

عینک گوگل به عنوان یک ابزار پوشیدنی که برای عموم مردم هدف گذاری شده بود در سال 2015 متوقف شد، اما گوگل در نهایت تمرکز خود را به سمت استفاده های تجاری از این عینک تغییر داد. به گفته Chimley، ابزارهای پوشیدنی مانند Google Glass می توانند در آموزش و همچنین در کمک به اپراتورها - به ویژه تکنسین ها - در تشخیص و حل مشکلات مؤثر باشند.

«می‌توانید هنگام عیب‌یابی یا تعمیر دستگاه، یک دفترچه راهنما بردارید و آن را روی عینک ببینید، به‌جای اینکه یک دفترچه راهنمای فیزیکی در جایی قرار دهید که باید مدام به آن مراجعه کنید. چیملی گفت: اگر به زیر کاپوت یا درب سرویس نگاه می‌کنید، خیلی ناخوشایند است. اگر در میانه تعمیر یا یادگیری کار با ماشینی هستید و مطمئن نیستید که مرحله بعدی چه خواهد بود، می توانید از عینک برای صحبت با متخصصی استفاده کنید که می تواند کمک کند. این باعث صرفه جویی در زمان می شود، اما همچنین شما را از ادامه کار در یک محیط بالقوه ناامن باز می دارد. یک برنامه کاربردی واضح برای آموزش نیز وجود دارد."


هدست ها هنوز هم می توانند نقش داشته باشند

هدست های دو طرفه سالهاست که وجود دارند. مربیان کوماتسو از آنها در ارتباط با کلاس درس و آموزش در کابین استفاده می کنند و در چند ماه گذشته که مربیان شروع به بازدید از محل کار می کنند، حتی بیشتر از آنها استفاده شده است.

چیملی می‌گوید: «مطمئن نیستم که هرگز شاهد همان میزان تمرین در محل مانند قبل از همه‌گیری باشیم، اما شرایط خاصی وجود دارد که لازم است فردی از نظر فیزیکی در آنجا باشد. "خوشبختانه، مربیان ما اپراتورهای بسیار ماهری هستند. آنها چیدمان ماشین ها را می دانند و می توانند عملیات را از هر جایی تجسم کنند. هدست ها به آن ها اجازه می دهند بیرون، روی زمین باشند و با اپراتورها ارتباط برقرار کنند.

او افزود: «در زمان واقعی، آن‌ها می‌توانند به کارآموزان بگویند که برای مؤثرتر بودن چه کارهایی باید انجام دهند، مانند تشخیص متفاوت یک کامیون». هدست‌ها از فناوری پایینی برخوردار هستند، اما در شرایطی که حضور در محل ممکن است ضروری باشد، هنوز ارزش زیادی دارند.»


شبیه ساز با VR، AR

اگر هدست‌ها در انتهای طیف فناوری آموزشی با فناوری پایین قرار دارند، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در نقطه مقابل قرار دارند. هر دو AR و VR می توانند برای کمک به کارکنان در یادگیری مهارت ها در یک محیط امن استفاده شوند. برای مثال، یک اپراتور جدید بیل مکانیکی قبل از اینکه در یک موقعیت واقعی قرار گیرند، می‌تواند نحوه درست کندن سنگرها و بارگیری کامیون‌ها را در یک محل کار شلوغ یا در فضاهای محدود شبیه‌سازی کند.

ابزارهای واقعیت مجازی می توانند به آموزش اپراتورها در یک محیط امن کمک کنند.

هر دو AR و VR با ایجاد تجربیاتی کار می کنند که دنیای مجازی را با دنیای واقعی از طریق تصاویر سه بعدی بهبودیافته ترکیب می کند. اشتباه گرفتن این دو آسان است، اما تفاوت های قابل توجهی وجود دارد.

طبق مقاله ای از دانشگاه تولین، تمایز بین این دو فناوری به دستگاه های مورد نیاز آنها و خود تجربه بازمی گردد:

AR از تنظیمات دنیای واقعی استفاده می کند در حالی که VR کاملا مجازی است

کاربران AR می توانند حضور خود را در دنیای واقعی کنترل کنند. کاربران VR توسط سیستم کنترل می شوند

VR به یک دستگاه هدست نیاز دارد، اما AR را می‌توان با گوشی‌های هوشمند دسترسی داشت

AR هم دنیای مجازی و هم دنیای واقعی را بهبود می بخشد در حالی که VR فقط یک واقعیت خیالی را تقویت می کند

Chimley گفت: «در حالی که AR در آموزش ساخت و ساز در حال افزایش است، بیشتر آن در حال حاضر با واقعیت مجازی و با استفاده از شبیه سازهایی که عملکرد تجهیزات را مدل می کنند انجام می شود.

شبیه‌سازها به اشکال مختلف، از جمله فرمت‌های بزرگ مشابه آنچه در کلاس‌های آموزش راننده استفاده می‌شود، وجود دارند. اخیراً شبیه‌سازهایی با فناوری پیشرفته مانند واقعیت مجازی رایج‌تر شده‌اند - و از نظر اندازه بسیار کوچک‌تر.


ارسال نظر


برای ثبت نظر باید اول وارد سایت شوید ورود