۰۹۰۲۲۹۹۴۴۹۴ - ۰۹۱۷۰۹۱۷۱۹۶

نکاتی برای کاهش ساییدگی لاستیک تجهیزات سنگین

مقالات - ۰۲ مهر ,۱۴۰۱

اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه های نگهداری هستید، حتما به تایرهای ماشین های چرخ دار خود نگاه کنید.

فرسودگی زودهنگام لاستیک نه تنها هزینه بیشتری را برای قطعات فرسوده به شما تحمیل می کند، بلکه باعث از کار افتادن غیرضروری نیز می شود - به این معنی که ماشین شما به جای اینکه بیرون از خانه برای شما درآمد داشته باشد، بیکار می نشیند.

این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا ساییدگی بیش از حد لاستیک را در کامیون‌های مفصلی، لودرهای چرخدار و بیل‌های چرخدار کاهش دهید تا زمان کار مفیدتری را تجربه کنید.

لاستیک ها را هر روز قبل از بهره برداری بازرسی کنید.


اپراتورها یا کارکنان تعمیر و نگهداری باید روزانه تایرها را به صورت بصری بازرسی کنند. ابتدا گل و لای اضافی را تمیز کنید، سپس وضعیت ساقه سوپاپ و درپوش سوپاپ را بررسی کنید. به دنبال بریدگی، ترک و سایش نامنظم روی آج و شانه لاستیک باشید. مهم است که مشکلات را زودتر پیدا کنید، زیرا این می تواند مشکلات عمده ای را که نیاز به تعویض زودهنگام لاستیک دارند، از بین ببرد.


فشار لاستیک را هر روز پایش کنید.

فشار نادرست لاستیک عامل اصلی خرابی زودرس لاستیک در کامیون های مفصلی است. اگر اپراتور هستید، داشتن یک گیج لاستیک در دست باید بخشی از چک روزانه شما باشد. با تغییر دمای محیط در طول سال، فشار تایرها نیز تغییر می کند.

باد کم باعث ایجاد گرمای شدید به خصوص در دیواره های جانبی لاستیک می شود و باعث ترک خوردن می شود. تورم بیش از حد باعث ساییدگی زودرس آج در مرکز الگوی آج می شود که باعث سواری بسیار ناراحت کننده می شود.

یک راه ساده تر برای نظارت بر فشار باد لاستیک، استفاده از یک سیستم نظارت بر فشار باد تایر است، اگر OEM شما یک سیستم را ارائه می دهد. به عنوان مثال، کامیون‌های ولوو 35 تنی تا 60 تنی به عنوان تجهیزات استاندارد به سیستم نظارت بر فشار تایر (TMPS) مجهز هستند. psi و دما تایر را همیشه از طریق نمایشگر Co-Pilot داخل کابین به اپراتور رله می کند. این سیستم همچنین می‌تواند به‌عنوان یک آپشن به مدل‌های 25 و 30 تنی یا کامیون‌های قدیمی‌تری که قبل از عرضه آن از کارخانه ما تحویل داده شده‌اند، اضافه شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید در کامیون‌های باربری ولوو، یک برگردان روی قاب عقب است که فشار لاستیک‌های جلو و عقب را برای هر سازنده تایر نشان می‌دهد که ممکن است تصمیم بگیرید روی کامیون‌های خود کار کنید.


برای لودرهای چرخدار، TMPS یک برنامه در Volvo Load Assist است. این سیستم می تواند به گونه ای پیکربندی شود که به اپراتورها در مورد فشار کم/بالا و دمای بالا برای هر تایر جداگانه هشدار دهد. هنگامی که از آن استفاده می شود، می توان به حداکثر چرخه عمر لاستیک دست یافت تا از تعویض مکرر لاستیک جلوگیری شود. مصرف سوخت نیز تحت تأثیر قرار می گیرد، به خصوص زمانی که فشار باد لاستیک کمتر از حد تعیین شده باشد. با استفاده از TPMS، می توانید مصرف سوخت و هزینه کل مالکیت خود را کاهش دهید.


در صورت تجهیز، از حالت رانندگی 4×6 در کامیون های Volvo articulated خود استفاده کنید.


برای اپراتورهایی که از حمل‌ونقل‌های Volvo articulated استفاده می‌کنند، استفاده از حالت کارکرد 4×6 در مقابل قرار گرفتن دائمی در حالت 6×6 واقعاً می‌تواند در مصرف تایر صرفه‌جویی کند.

ویژگی درایو 4×6 ولوو، برق را به محور عقب خاموش می کند. در جاده‌های حمل‌ونقل بهتر که در آن به شش چرخ متحرک نیاز نیست، اپراتورها می‌توانند تنها با درگیر بودن محورهای جلو و مرکزی بدوند. مثل این است که وانت ۴×۴ خود را در جاده ای با سطح مناسب به حالت دو چرخ متحرک برگردانید. این منجر به اصطکاک کمتر آج در برابر سطح جاده، افزایش قدرت مانور و استرس کمتر بر روی خط محرک کامل کامیون می شود. تصور کنید چقدر این چیزها در یک پیکاپ در 4×4 تقویت می شوند - اکنون همان مفهوم را برای یک کامیون شش چرخ محرک که 45 یا تا 60 تن خاک یا سنگ حمل می کند، اعمال کنید.


کامیون های باربری خود را بیش از حد بارگیری نکنید.

بسیاری از اپراتورها دوست دارند در هر سفری هر ذره ای را که می توانند دریافت کنند، اما لاستیک های شما آسیب می بینند - به خصوص در مسیرهای طولانی تر. 20 سال پیش، ما بیشتر بارها را در حدود 800 فوت تا نیم مایل یک طرفه دیدیم. اکنون بسیاری از مشتریان ما در حال حمل و نقل مواد از دو و نیم تا پنج مایل به محل تخلیه هستند. حتی اگر همه چیزهایی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، تحت کنترل باشند، اما کامیون خود را بیش از حد بارگیری کنید و با تنی بیشتر از حدی که لاستیک‌ها در نظر گرفته شده است، بیشتر از همیشه سفر کنید، پول حاصل از داشتن بیشتر در کامیون در نهایت برای تعویض هزینه می‌شود. لاستیک ماشین.

برای کمک به اطمینان از بارهای دقیق تر، اگر کامیون باربری شما مجهز به سیستم توزین روی برد باشد، حتماً از آن استفاده کنید. همه کامیون‌های ولوو مجهز به سیستم توزین سواری هستند که به اپراتور می‌گوید چند تن را حمل می‌کند. همچنین دارای یک سیستم نور بر روی هر دو آینه دید عقب برای مشاهده اپراتور بیل مکانیکی یا لودر است. این یک سیستم ساده سبز، سپس زرد و سپس قرمز است تا به اپراتور واحد بارگیری تصور کند که چقدر به بار کامل نزدیک است. از تولیدکنندگان لاستیک بیشتر و بیشتر خواسته می‌شود که یک مطالعه TPMH (تن در مایل ساعت) در محل انجام دهند تا بهترین تایر، فشار و بار را برای دستیابی به عمر طولانی‌تر تایر پیشنهاد کنند.


گشتاور را طوری تنظیم کنید که با برنامه های لودر چرخ خود مطابقت داشته باشد.


لاستیک ها احتمالاً گران ترین بخش سایش در لودر چرخ دار هستند. ویژگی هایی که به شما امکان می دهد گشتاور لودر چرخ خود را مطابق با شرایط محل کار خود تنظیم کنید، به کاهش چرخش غیر ضروری لاستیک و ساییدگی لاستیک در شرایط نامناسب یا نرم زمین کمک می کند. می تواند به شدت سایش لاستیک را کاهش دهد.

اگر از لودرهای چرخدار ولوو استفاده می کنید، ویژگی تنظیم گشتاور ما Rimpull Control نام دارد و دارای پنج تنظیمات مختلف است: 60، 70، 80، 90 درصد و خاموش. با استفاده از Rimpull Control، می توانید عمر لاستیک را افزایش دهید و در عین حال هزینه های عملیاتی را کاهش دهید.


محل کار خود را تمیز نگه دارید.

هنگام کار با لودرهای چرخدار در جلو، مهم است که محل کار خود را با از بین بردن سنگ ها، زباله ها یا موانع تیز که می تواند لاستیک ها را بریده یا آسیب برساند تمیز نگه دارید. زنجیرها را می‌توان برای محافظت بیشتر در برابر موانع آسیب‌زا نصب کرد، اما نصب زنجیر منجر به سایش تایر می‌شود و به تعمیر و نگهداری و اضافه وزن دستگاه نیاز دارد که به احتمال زیاد مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.

هر روز چند دقیقه بازرسی لاستیک‌ها و نظارت بر آنها در طول روز می‌تواند واقعاً سایش بیش از حد لاستیک‌ها را کاهش دهد تا به کنترل هزینه‌های عملیاتی شما کمک کند. کاهش مصرف سوخت روزانه راه دیگری برای کاهش هزینه های عملیاتی شما است – این نکات صرفه جویی در مصرف سوخت می تواند به شما کمک کند.


ارسال نظر


برای ثبت نظر باید اول وارد سایت شوید ورود